Sabchat - Sæson 2

Samlet materialehæfte

Hele Sabchat-materialet samlet i en PDF.

Hent alle 12 emner i et samlet materialet

Bibelen

Hvad er Bibelen, og hvad handler den egentlig om? Hvorfor er den så vigtig og hvad fortæller den os egentlig om Gud, Jesus og tro? Kan det være den er mere end bare en gammel bog? Det er spørgsmålet vi kigger på i disse studier.

Hent materialet i 4 dele

Treenigheden

Treenighed er et ord som faktisk ikke findes i Bibelen. Alligevel tror vi på en Gud som på en måde er tre i en. Ligesom is, vand og damp alt har den samme kemiske formelen, H2O. Vi ser på forskellige Bibeltekster og udforsker hvad det står om en treenig Gud.

Hent materialet i 4 dele

Jesus

WWJD (What Would Jesus Do?) er en kendt forkortelse. Men hvem var Jesus og hvad gjorde han, og spiller det nogen rolle? Og hvordan kan Jesus hjælpe os og forstå frelsen?

Hent materialet i 4 dele

Dåb

Hvorfor blive døbt? Hvad er det et symbol på? Når, hvor og hvordan? Hvilke eksempler findes egentlig i Bibelen på dåb? Fire sabbatter, fire forskellige afsnit fra Bibelen, fire forskellige perspektiver på hvad dåb er.

Hent materialet i 4 dele

Kæmp

Vi snakker om at der er en kosmisk konflikt som foregår, en kamp mellem det gode og det onde, mellem Gud og Satan. Hvad siger Bibelen om dette og hvordan skal vi som kristne i dag forholde os til det?

Hent materialet i 4 dele

Evigt liv

Er jeg frelst? Har jeg evig liv? Hvordan kan jeg få evig liv? Bibelen er meget tydeligere end man tro nogen gange. Det kan være det er lettere at få Guds accept og evig liv end vi tror?

Hent materialet i 4 dele

Helvede

Hvad sker der med dem som ikke bliver frelst? Er helvede en skummelt evigt brændende sted, eller er det Guds måde at håndtere og udslætte synd på, på en retfærdig måde? Og hvad sker der egentlig når man dør? Find ud hvad Bibelen siger om det i denne måneds 4 afsnit..

Hent materialet i 4 dele

Nåde

Nåde er et vanskeligt ord, men fantastisk når man forstår lidt af det. Kan Guds nåde ophøre, og hvis vi er tilgivet, hvad skal vi så med nåden? Hvad er egentlig nåde?

Hent materialet i 4 dele

Skabelsen

I begyndelsen skabte Gud. Men har Gud stoppet med det? Eller skaber han fortsat? Hvordan skal vi forholde os til en Gud som skaber i dag? Og hvordan er skabelse udtrykket igennem HELE Bibelen?

Hent materialet i 4 dele

Sabbaten

Sabbatten er skabt for mennesket. Hvad tænker du om sabbatten? Er det en joke? Vi har jo søndag.. Hvordan kan sabbatten blive en pausen og fest, hver eneste uge, som den ble skabt til at være?

Hent materialet i 4 dele

Menighed

Hvorfor skal man gå i kirke? Er det egentlig af nogen betydning? Og hvad siger Bibelen om det at tilhøre et fællesskab, og hvorfor er det så vigtig for os mennesker? Fire perspektiver fra Bibelen kan måske hjælpe til at forstå det?!

Hent materialet i 4 dele

Tilgivet

Du er TILGIVET, i følge Bibelen. Det kaldes ofte retfærdiggørelse ved tro. Men hvad er det? Hvad betyder det og hvilken relevans har det for os?

Hent materialet i 4 dele